Bilişim teknolojilerindeki gelişmeler, hayatımızın tüm alanlarında olduğu gibi gıda, tarım, hayvancılık ve orman alanlarında da yeni nesil anlayışı beraberinde getirmiştir. Hizmet talebindeki değişimleri cevaplayabilmek için 31.08.2016 tarih ve 2016/2 sayılı Genelge ile Yeşil Masa kurulmuş ve illerde hizmet vermeye başlamıştır. Daha sonra 29.12.2017 tarih ve 3369315 sayılı Bakan Olur'u ile Bakanlığın hizmet sunduğu çiftçi, üretici, tüketici, tarımsal sanayi ile sivil toplum örgütü temsilcisi, diğer bakanlıklar vb. ulaşabileceği 7 gün 24 saat çalışabilecek olan Tarımsal İletişim Merkezi(TİMER) Kurulmuştur. Yapılan başvurular incelendiğinde her iki birime de aynı başvuruların yapıldığı tespit edilmiştir.08.08.2019 tarih ve 83930397-701.01-E.2384194 sayılı Bakanlık Olur'u gereğince Yeşil Masa kapatılmış ve 31.08.2016 tarih ve 2016/2 sayılı Genelge yürürlükten kaldırılmıştır. Bundan sonra yapılan başvuruların TİMER tarafından cevaplandırılmasına karar verilmiştir. Bu kapsamda;
Vatandaşların bilgilendirilmesi amacıyla; bundan sonra Yeşil Massa'ya web üzerinden yapılacak başvuruların https://timer.tarimorman.gov.tr/ adresine girerek başvuru yapmaları ya da ALO 180 hattından ulaşmaları gerekmektedir. Kamuoyuna duyurulur.